VISIE Deel 2

“Hoe kijkt jouw doelgroep naar jouw organisatie?” Daar kunnen wij antwoord op geven door middel van het onderzoeken jouw imago. Dit is een zeer interessant en leerzaam traject waarmee je uiteindelijk grotere én betere impact kunt maken met jouw onderneming.
We brengen het imago van jouw onderneming kristalhelder in beeld tijdens het tweede deel van VISIE.

Waarom imago meten?

Idealiter sluiten je gewenste identiteit en je imago naadloos op elkaar aan. In de praktijk blijkt echter dat er regelmatig een kloof bestaat tussen deze twee zaken. Door het imago van jouw onderneming te meten, maken we deze eventuele kloof zichtbaar. Door de situatie ‘as is’ te kennen, heb je een solide fundament om een brug te slaan met effectieve communicatie. Dat zal jou uiteindelijk een hogere conversie opleveren.

Hoe gaan we dit doen?

Eerst bepaal jij onder welke doelgroep je jouw imago wilt meten. Denk hierbij aan klanten, leveranciers, maar bijvoorbeeld ook werknemers.
Deze mensen ontvangen per email een uitnodiging om deel te nemen aan het onderzoek. Hierin linken we naar onze online tool (welke volledig aan te passen is aan jouw huisstijl).

Hoe het vervolgens werkt:

Stap 1:
Iedere respondent krijgt een virtuele lijst te zien met 34 verschillende afbeeldingen. We vragen om uit deze lijst vijf afbeeldingen te kiezen die men associeert met jouw organisatie.
Stap 2:
Gevraagd wordt om de keuze toe te lichten. Waarom passen deze afbeeldingen bij jouw organisatie?

Jouw imago is dynamisch

Een imago is dynamisch. Bijvoorbeeld door marktontwikkelingen of verandering van de organisatie-identiteit. Om in deze dynamische omgeving dicht bij jouw doelgroep te kunnen blijven, is het belangrijk om je imago frequent te meten.


Na het onderzoek:

  • Heb je een duidelijk beeld van jouw imago
  • Is de kloof tussen jouw gewenste identiteit en het imago inzichtelijk
  • Heb je waardevolle inzichten gekregen
  • Krijg je een rapport waarin we alles nog eens kort en krachtig onder woorden (en beelden!) brengen.


Wil je meer bruggen slaan? Bij het derde deel van VISIE maken we de verbinding tussen jouw gewenste identiteit en het imago. Samen kijken we naar welke communicatiemiddelen je kunt inzetten om het imago van jouw onderneming dichterbij de identiteit te brengen. Benieuwd hoe dit werkt? Lees verder bij VISIE deel 3.

Wil je meer informatie of gelijk een sessie inplannen? Neem dan nu contact met ons op!