Als je niks te zeggen hebt, zeg dan maar niks

Ik kom ze steeds vaker tegen. Mensen die veel praten maar niks vertellen of nog erger op vijf verschillende manieren hetzelfde zeggen. Ook zie ik regelmatig bedrijven die er een handje van hebben. “Wij zijn een jong dynamisch bedrijf dat een ruim assortiment aan producten aanbiedt” Dan sta ik nog steeds met de vraag. “Oh ja, wat doen jullie dan?”

Een totaalpakket aan diensten

Een dienst of product. Over het verschil hiertussen gaan we het nu niet hebben maar jouw bedrijf biedt iets aan. Ik kwam laatst deze slogan tegen: “Wij bieden een totaalpakket aan diensten!” Dus in principe kan ik daar mijn vuile was naartoe brengen, een TV uitzoeken en ondertussen mijn haar laten knippen. Wel handig, maar niet reëel.

Wees duidelijk

Mijn advies is om ruis te voorkomen. Wees duidelijk in wat je aanbiedt, leg uit wat jouw product of dienst inhoudt en wat de koper er aan heeft als hij het aanschaft. Bijvoorbeeld voor een drukkerij: “Wij zijn een drukkerij die zich focust op raambestickering, Laat jouw boodschap zien en trek meer klanten.”

Tot snel,

Tom Winter

Tom Winter

Leave a Comment